Avokadai dažnai klaidingai laikomi daržovėmis, bet tai yra vaisius – reprodukcinė augalo dalis. Man prakalbus apie avokadą, dažnai išgirstu iš žmonių neigiamas emocijas būtent apie avokado sknonį arba, kad jis iš vis be skonio! Na taip, taip yra kai skonio receptoriai yra per daug sudirginti dėl maisto prduktuose pridėtinių skonio stirpiklių, druskos ir cukraus ar net dėl labai prieskoningo maisto. Tokiu atvėju  galima palaipsiui mažinti prieskonigą maistą bei druskos ir cukraus kiekį per dieną ir net dvėjų savaičių bėgyje jau galite pajausti ne tik tikrąjį avokado skonį, bet ir kitų jums įprastų maisto produktų skonį kaip: grikiai, avižos, juodasis šokoladas ar salotos…  Bet ką daryti kai avokado skonis yra nepriimtinas žinant, kad šis vaisius yra labai naudingas sveikatai?

Pateiksiu keletą įdėjų kaip galima paskaninti avokadą ir kaip jį panaudoti su kitais maisto produktais, kad jo skonio net nepajusite. Bet pirmiausia pakalbėkime apie pačio avokado naudą organizmui.

Avokado nauda:

Mažina blogojo cholesterolio kiekį kraujyje;
Padeda pašalinti papildomus kūno riebalus;
Lėtina uždegiminius procesus (reaumatoidinis artritas, opinis kolitas…);
Gerina odos būklę (aknė, dermatitas, berimas kaktos srityje…);
Mažina širdies ir kraujagyslių ligų vytymąsi;
Puikus vitaminų C, E, B6, kalio, geležies, magnio, folatų, OMEGA3 gerųjų riebalų ir maistinių skaidulų šaltinis.

Trys įdėjos kaip pagardinti avokadą:

1. Meksikietiška gvakamolės užtepėlė (guacamole)
Porcija 2-3 žmonėms

Reikės:

Vieno gerai prinokusio avokado
Pusė nedidelio raudonojo svogūno
Vieno pomidoro
1/3 žaliosios citrinos sulčių
Kalendrų lapai
Druska, pipirai

*Nuo pomidoro nulupti odelę. Visus produktus suplakti maisto smulkintuvėje arba sutrinti su šakute. Ši užtepėlė puikiai tinka naudoti  ant tamsios ruginės duonos su sėklomis ar kaip padažą salotoms ir lavašams. Ši užtepėlė puikiai tinkama pusryčiams ar užkandžiui tarp pagrindinių valgymų.

2. Avokado užtepėlė su varške
Porcija 2-3 žmonėms

Jums reikės:

Vieno gerai prinokusio avokado
Varškės 9 proc. 150g
Česnako viena skiltelė
Citrinpipirių
Druskos

* Visus produktus suplakti maisto smulkintuvėje arba sutrinti su šakute. Ši užtepėlė puikiai tinka naudoti  ant tamsios ruginės duonos su sėklomis. Ši užtepėlė puikiai tinkama pusryčiams ar užkandžiui tarp pagrindinių valgymų.

3. Natūralus jogurtas su avokadu
(Porcija 1 žmogui)

Jums reikės:

Pusė gerai prinokusio avokado
Natūralaus geriamo jogurto (rekomenduoju graikišką) 200ml
Pusė didelio banano
Maltų kanapių sėklų 2 a. š.

*Visus produktus suplakti kokteilinėje. Šis koteilis puikiai tinkamas pusryčiams.

Skanių avokadų!

Dėl indivudualaus mitybos plano ar mitybos konsultacijos galite kreiptis:

modesta@mitybosfenomenas.lt
+37065621206