Tikrai ne. Riebalai reiškia:
• Stabilesnį cukraus kiekį kraujyje;
• Pakankamą energijos kiekį;
• Daugiau sotumo;
• Geresnį skonį;
• Tinkamą hormonų gamybą ir smegenų veiklą ir tt.

Be to, riebalų eliminavimas reiškia pakeitimą kažkuo kitu, dažniausiai didesne blogybe. Jei gerokai sumažiname riebalų vartojimą, dažniau norime greitai įsisavinamų angliavandenių. Jei gamintojas teigia, kad produkte sumažintas riebalų kiekis, dažnai skoniui kompensuoti ten rasite gerokai daugiau cukraus.

Kai iš raciono išimami riebalai, mažėja ne tik blogojo, bet ir gerojo cholesterolio, bei padidėja nesveikų riebalų (trigliceridų) kiekis kraujyje. Jei riebalai pakeičiami greitai įsisavinamais angliavandeniais, nuolatos aukštas insulino kiekis kraujyje didina kūno svorį.

Tačiau kalbėti apie riebalus bendrai, tai kaip avokadą ir gruzdintas bulvytes minėti tame pačiame sąraše. Jei bloguosius riebalus (dažniausiai gyvūninės kilmės, jie kambario temperatūroj yra kieti, pvz., taukai, sviestas) pakeistume geraisiais riebalais (pvz., alyvuogių aliejus, avokadas, omega-3), sumažintume ne tik širdies ligų riziką, bet ir lengviau mažintume svorį. Tik visada primenu, šiam tikslui būtina suvartoti mažiau kalorijų, negu jų išdeginate.

Per dieną rekomenduojama suvartoti ne daugiau 22 g (skaičiuojant 2000 kcal racionui) blogųjų riebalų. Viename Mcdonald‘s mėsainyje yra apie 10-12 g šių riebalų. Gruzdintose bulvytėse – apie 3 g. Pridėkim pusryčiams kiaulienos dešreles, vakarienei riebų troškinį ar keptuvėj keptą mėsą ir savaitės bėgyje turėsim nemažą perviršį, kuris sėkmingai kaupsis. Kraujagyslėse, aplink vidaus organus, pilvo srityje ir pan.

Tad ar atsisakyti blogųjų riebalų visai? Jie mūsų organizmui nėra būtini, nes jis pats gali susintetini reikiamą kiekį. Tačiau visiškai atsisakyti nerekomenduoju, nes tai ir su didelėmis pastangomis sunkiai įgyvendinama. Nebent esate veganas.

Tačiau dažniau stenkitės keisti kepsnius į žuvį ar įvairius daržovių bei grūdinių kultūrų patiekalus, bandeles keiskite į duoną su riešutų sviestu ar saujelę riešutų. Avokadas puikiai pakeičia įprastą sviestą sumuštiniams.